TYPO3 je vodeće CMS rješenje otvorenog koda. Brojno međunarodno društvo programera osigurava sigurnu i stabilnu platformu za Vaše kritične poslovne aplikacije. Saznajte kako TYPO3 može poduprijeti i upotpuniti Vaše poslovne procese!

eUred je informatičko rješenje za uredsko poslovanje Vaše tvrtke. Usluge koje nadopunjuju Vaš svakodnevni rad uključuju: SugarCRM za vođenje odnosa sa klijentima, virtualni identitet, primanje i prosljeđivanje Vaših email i faks poruka, virtualna tajnica, pozivni centar.

- Visits: 9059

Rezultati istraživanja o vjerodostojnosti web stranica sveučilišta Stanford

Edukacija
Kategorija: Edukacija
Autor/ica: Vlatko Šurlan

Kako možete povećati vjerodostojnost vaše web stranice? Sabrali smo 10 smjernica za povećanje vjerodostojnosti Vaše web stranice. Ove smjernice temelje se na tri godine istraživanja koje uključuje preko 4500 ljudi.

 Stanford vodič za web vjerodostojnost

 

  1. Olakšajte posjetitelju da provjeri informaciju na Vašoj web stranici

    Vjerodostojnost Vaše web stranice možete povećati pružanjem citata, referenci te poveznica na izvorne materijale za informacije koje prezentirate. Čak i ukoliko posjetitelji ne provjere Vaše reference Vi ste pokazali pouzdanje u svoj materijal.

    Istražvanja koja podupiru tezu: chi00, chi01a, ptl02, unp

  2. Pokažite da postoji stvarna organizacija iza Vaše web stranice

    Dokaz da Vaša web stranica pripada legitimnoj organizaciji povećat će vjerodostojnost. Jednostavan način da to učinite je pružanje stvarne fizičke adrese Vaše organizacije čime pokazujete kako niste virtualna stavka koja sutra može nestati. Fotografija Vašeg ureda ili dokaz članstva u nadležnoj instituciji također pomaže.

    Istraživanja koja podupiru tezu: chi00, chi01a, chi01b, ptl02

  3. Istaknite ekspertizu Vaše organizacije i sadržaja ili usluga koje pružate

    U Vašoj ekipi su eksperti? Da li su Vaši djelatnici ili pružatelji usluga autoriteti na danom području? Svakako pružite njihove akreditacije. Da li ste suradnik cijenjene organizacije? Svakako to istaknite. Vrijedi i suprotno, nemojte se povezivati sa stranama koje nemaju vjerodostojnost. Vaša vlastita web stranica postaje manje vjerodostojna na temelju te poveznice.

    Istraživanja koja podupiru tezu: acm99, chi99, chi00, chi01a, chi01b, ptl02, unp

  4. Pokažite da iza Vaše web stranice stoje iskreni i povjerljivi ljudi

    Prvi dio ovog vodiča predlaže Vam da pokažete stvarne ljude iza Vaše web stranice i organizacije. Sljedeći korak je pronaći način da prikažete njihovu vjerodostojnost slikama ili tekstom. Neke web stranice pružaju životopis svojih djelatnika koji govore o obitelji i hobijima.

    Istraživanja koja podupiru tezu: chi99, chi01b, unp

  5. Omogućite lagan kontakt

    Vrlo jednostavan način podizanja vjerodostojnosti je pružanje kontakt informacija: brojevi telefona i faksa, fizička i email adresa.

    Istraživanja koja podupiru tezu: chi00, chi01a, ptl02, unp

  6. Izgled Vaše web stranice treba biti profesionalan ili prikladan Vašem slučaju

    Činjenica je da posjetitelji brzo procjenjuju Vašu web stranicu prema vizualnom izgledu. Kod dizajna Vaše web stranice obratite pozornost na razmještaj, tipografiju, slike i dosljednost. Dakako, ne mogu sve stranice dobiti na vjerodostojnosti izgledajući poput IBM.com-a. Vizualni izgled mora odgovarati namjeni.

    Istraživanja koja podupiru tezu: chi99, chi00, chi01a, ptl02, unp

  7. Neka Vaša stranica bude lako upotrebljiva i korisna

    Ovdje ubacujemo dvije smjernice u jednu. Naša istraživanja pokazuju da web stranice dobivaju na vjerodostojnosti i lakoćom uporabe i korisnošću. Neki vlasnici web stranica zaboravljaju na korisnike pokušavajući prikazati zapanjujuće mogućnosti web tehnologija čime zapravo samo hrane svoj ego a na štetu reputacije.

    Istraživanja koja podupiru tezu: acm99, chi99, chi00, chi01a, ptl02, unp

  8. Često osvježavajte sadržaj Vaše internet stranice

    Posjetitelji osjećaju veće povjerenje prema web stranicama koje su često osvježavane, nadopunjavane ili provjeravane.

    Istraživanja koja podupiru tezu: chi00, chi01a, ptl02, unp

  9. Koristite promotivne materijale u granicama

    Ukoliko je moguće, izbjegavajte promotivne materijale na Vašim web stranicama. Ako morate imati oglase, osigurajte lako razlikovanje između sponzorirano i Vašeg sadržaja. Izbjegavajte pop-up oglase, osim ako želite iritirati posjetitelje i izgubiti vjerodostojnost trenutačno. Glede stila izražavanja, pokušajte biti jasni, direktni i iskreni.

    Istraživanja koja podupiru tezu: chi00, chi01a, chi01b, ptl02, unp

  10. Izbjegavajte pogreške svih vrsta, bez obzira koliko male bile

    Tipografske pogreške i neispravne poveznice štete Vašoj vjerodostojnosti više nego što možete zamisliti. Također je vrlo bitno da održavate Vašu stranicu funkcionalnom i dostupnom u svakom pogledu.

    Istraživanja koja podupiru tezu: acm99, chi99, chi00, chi01a, chi01b, ptl02, unp

 

Za više informacija glede ovog istraživanja kontaktirajte: bjfogg(kod)stanford.edu

 

Citati

Fogg, B.J. (May 2002). "Stanford Guidelines for Web Credibility." A Research Summary from the Stanford Persuasive Technology Lab. Stanford University. www.webcredibility.org/guidelines

 

Istraživanje Detalji
acm99  
Naslov "Credibility and Computing Technology"
Autori Shawn Tseng & B.J. Fogg
Izvor Communications of the ACM, vol. 42, issue 5 (May 1999), pp. 39-44.
Online http://captology.stanford.edu/pdf/p39-tseng.pdf
 
chi99  
Naslov "The Elements of Computer Credibility"
Autori B.J. Fogg & Shawn Tseng
Izvor Proceedings of ACM CHI 99 Conference on Human Factors in Computing Systems, v.1, pp. 80-87. New York: ACM Press.
Online http://captology.stanford.edu/pdf/p80-fogg.pdf
 
chi00  
Naslov "Elements that Affect Web Credibility: Early Results from a Self-Report Study"
Autori B.J. Fogg, Jonathan Marshall, Othman Laraki, Alex Osipovich, Chris Varma, Nicholas Fang, Jyoti Paul, Akshay Rangnekar, John Shon, Preeti Swani, & Marissa Treinen
Izvor Proceedings of ACM CHI 2000 Conference on Human Factors in Computing Systems, v.2, New York: ACM Press.
Online No online source yet
 
chi01a  
Naslov "What Makes A Web Site Credible? A Report on a Large Quantitative Study"
Autori B.J. Fogg, Jonathan Marshall, Othman Laraki, Alex Osipovich, Chris Varma, Nicholas Fang, Jyoti Paul, Akshay Rangnekar, John Shon, Preeti Swani, & Marissa Treinen
Izvor Proceedings of ACM CHI 2001 Conference on Human Factors in Computing Systems, v. 1, 61-68. New York: ACM Press.
Online http://captology.stanford.edu/pdf/p61-fogg.pdf
 
chi01b  
Naslov "Web Credibility Research: A Method for Online Experiments and Some Early Study Results"
Autori B.J. Fogg, Jonathan Marshall, Tami Kameda, Joshua Solomon, Akshay Rangnekar, John Boyd, & Bonny Brown
Izvor Proceedings of ACM CHI 2001 Conference on Human Factors in Computing Systems, v.2. New York: ACM Press.
Online http://captology.stanford.edu/pdf/WebCred%20Fogg%20CHI%202001%20short%20paper.PDF
 
ptl02  
Naslov "Stanford-Makovsy Web Credibility Study 2002: Investigating What Makes Web Sites Credible Today"
Autori B.J. Fogg, Tami Kameda, John Boyd, Jonathan Marshall, Ramit Sethi, & Mike Sockol
Izvor Report from the Persuasive Technology Lab (not peer reviewed)
Online http://captology.stanford.edu/pdf/Stanford-MakovskyWebCredStudy2002-prelim.pdf
 
unp  
Neobjavljena istraživanja


Naš laboratorij obavio je istraživanja koja nisu objavljena poput studenstkih teza, projekata i pilot studija. Ukoliko objavimo ove materijale moći ćete ih pronaći na webcredibility.org.

 


Updated June, 2002

Kontakt:
 

Stanford Persuasive Technology Lab
Cordura Hall 226
Stanford University
Stanford, CA 94305
(650) 723-0695
www.captology.org

e-mail: bjfogg(kod)stanford.edu

 

Istraživanje o vjerodostojnosti na webu

Stanford Web Credibility Research Site by the Stanford Persuasive Tech Lab.

O Evorionu

Evorion na VOIP tehnologiji

Tvrtka Evorion potpuno je prebacila svoju komunikaciju na VOIP tehnologije. Za Vas se promijenio jedino broj kojeg pozivate kako bi kontaktirali naš ured. Vjerujemo da smo i ovim potezom poboljšali razinu i kvalitetu Evorion...  više

Edukacija

Najam programera

Kupovina skupih programa danas uključuje i cijenu adaptacije paketa za konkretnu uporabu u Vašoj poslovnoj situaciji. Uz kupnju gotovih paketa postoji i opcija otvorenog koda. Iako otvoreni kod ima mnoge prednosti, jedna od...  više

Marketing

Što je CPC (Cost per Click) marketing?

U doslovnom prijevodu ova kratica znači "cijena po kliku" a označava model plaćanja internet oglašavanja u kojem oglašivač za oglas plaća tek kada posjetitelj klikne na njegov oglas. Prikazivanje oglasa najčešće...  više

Edukacija

10 razloga zašto poslovati i online

Prodaja knjiga online

Nakon naglog pada u gospodarstvu mnoge domaće tvrtke i tvrtke u začetku pitaju se vrlo bitno pitanje: biti ili ne biti online?  više

Edukacija

Zašto Open Source programska rješenja?

U počecima računalne revolucije programska rješenja temeljila su se na vlasničkom modelu distribucije. Klijent bi platio za licencu programskog rješenja a s licencom bi dobio pravo na korištenje i održavanje danog programskog...  više

Prikazujem rezultate 1 do 5 od ukupno 15 do
<< < 1-5 6-10 11-15 > >>